Anwar Ahmadabidin @anwara

http://www.twitter.com/xanwara

I enjoy the subject of risk, experimenting with healthy food, home gardening and playing with gadgets

  • Posts
    246
  • Followers
    296
  • Following
    328
Orang kita ni kreatif juga bagi nama pada hidupan. Ada ikan cekek leher, ikan buli ayam, ikan tawar kayu, ikan masin timah.

Nampak sangat saya ni kurang pi pasar dan kurang minat memancing.
  • Comments 0

Orang kita ni kreatif juga bagi nama pada hidupan. Ada ikan cekek leher, ikan buli ayam, ikan tawar kayu, ikan masin timah. Nampak sangat saya ni kurang pi pasar dan kurang minat memancing.

Advertising
Ayam goreng kegemaran anak-anak cucu Tokwan Daud ni, laris dijual dari pagi hingga malam.

Kakak yang menjual ni pun comel jugak.
  • Comments 0

Ayam goreng kegemaran anak-anak cucu Tokwan Daud ni, laris dijual dari pagi hingga malam. Kakak yang menjual ni pun comel jugak.

Sesekali mencuba piza resipi orang kampung, menarik juga. Untuk harga RM15 sekeping, rasa agak sedap.
  • Comments 0

Sesekali mencuba piza resipi orang kampung, menarik juga. Untuk harga RM15 sekeping, rasa agak sedap.

Aliff Imram lumba go-cart racing dgn bapak dia. Dapat la memandu sekitar 10 minit dengan bayaran RM45 seorang.

Litar lumba ni nampak uzur sangat, agaknya sebab orang Langkawi lebih minat berlumba cari duit di luar sana.
  • Comments 0

Aliff Imram lumba go-cart racing dgn bapak dia. Dapat la memandu sekitar 10 minit dengan bayaran RM45 seorang. Litar lumba ni nampak uzur sangat, agaknya sebab orang Langkawi lebih minat berlumba cari duit di luar sana.

Advertising
Sambil melilau di Kendawang, Langkawi. Dah lama tak tengok kerbau. 40-50 tahun dulu kat bendang di Anak Bukit banyak kerbau.
  • Comments 0

Sambil melilau di Kendawang, Langkawi. Dah lama tak tengok kerbau. 40-50 tahun dulu kat bendang di Anak Bukit banyak kerbau.

Alhamdulillah dapat berjumpa semula sejak 35 tahun, 3 geng Jenan 1982, di Langkawi.

Terima kasih Rani, Zaki Bakar dan Badariah, yang sudi meluangkan masa bersama.

Bagaimana pun, tontonan JDT 2 dan Kedah 0, mengurangkan keceriaan.
  • Comments 1

Alhamdulillah dapat berjumpa semula sejak 35 tahun, 3 geng Jenan 1982, di Langkawi. Terima kasih Rani, Zaki Bakar dan Badariah, yang sudi meluangkan masa bersama. Bagaimana pun, tontonan JDT 2 dan Kedah 0, mengurangkan keceriaan.

Makan angin kat Langkawi sentiasa menarik, walaupun pergi berulang kali.
  • Comments 0

Makan angin kat Langkawi sentiasa menarik, walaupun pergi berulang kali.

Advertising
Masakan kedai Mak Ngah sebelah Motel Warisan Tok Wan, memang terbaik. Authentic Siam.
  • Comments 0

Masakan kedai Mak Ngah sebelah Motel Warisan Tok Wan, memang terbaik. Authentic Siam.

Makan sandwich agaknya lebih baik untuk perut, daripada makan nasi.

Lepas makan, kami sentiasa kemas sendiri meja.
  • Comments 0

Makan sandwich agaknya lebih baik untuk perut, daripada makan nasi. Lepas makan, kami sentiasa kemas sendiri meja.

Bila lepas makan, elok kita tolong kemaskan meja sendiri. Tak usah lah dok harap bantuan orang lain.
  • Comments 1

Bila lepas makan, elok kita tolong kemaskan meja sendiri. Tak usah lah dok harap bantuan orang lain.

Advertising
Semoga usaha nyanyian jalanan terus menceriakan lanskap kota yang keras berbatu. 
Lagu rock 80an hebat di pamerkan oleh pemuda ini. Semoga dimurahkan rezeki.
  • Comments 0

Semoga usaha nyanyian jalanan terus menceriakan lanskap kota yang keras berbatu. Lagu rock 80an hebat di pamerkan oleh pemuda ini. Semoga dimurahkan rezeki.

Saya dok tengok orang lain berjaya tanam cara hidroponik, saya pun nak cuba jugak.

Insyallah, 3-4 minggu lagi dapat kot merasa sayur sawi.
  • Comments 3

Saya dok tengok orang lain berjaya tanam cara hidroponik, saya pun nak cuba jugak. Insyallah, 3-4 minggu lagi dapat kot merasa sayur sawi.

NEXT